Nagyon sokféle weboldal létezik, ezért néha már nehéz eldöntenünk, hogy nekünk mire van szükségünk.
Elég egy egyoldalas landing page? Bemutatkozó weboldal vagy üzleti honlap kell a vállalkozásunknak? Sales oldal vagy egy komplett webáruház? Esetleg egy blog?
Első lépése egy honlap megtervezésének, hogy először át kell gondolnunk, hogy ki a célközönségünk és melyik weboldaltípus számunkra a megfelelő. Ezt pedig úgy tudjuk megtenni, ha tudjuk, hogy melyik weboldal mire is jó.
Landing page
Általában egy online kampány miatt jön létre, ezáltal csak egy célja van.
Sokszor a nagyobb cégek több landing oldallal is rendelkeznek a fő weboldaluk mellett és mindegyiknek más és más szándéka van.
Pl. egy új szolgáltatás részletes bemutatása.
Hogyan juthatunk ezekre az oldalakra?
Hírlevelekből, google-, facebook- és instagram hirdetésekből vagy a „rendes” weboldaláról érkezhetnek a látogatók. Nincs rajtuk menüpont se, hiszen nincs rá szükség. Esetleg, ha mégis van, akkor azok nem külön aloldalakra vezetnek, hanem egy-egy szakaszra az oldalon.
Úgy kell végigvezetni a látogatót, hogy mire a lap végére ér ajánlatot kérjen, feliratkozzon vagy meg akarja vásárolni a termékünket.
Sales oldal
Valójában a Sales oldal is egy landing page. Annyiban különbözik, hogy a sales oldalak csak értékesítésre szolgálnak. Általában nincsenek menüpontok itt sem, vagy ha igen, akkor ugyanúgy csak a honlapon belül görgetnek le az adott részre.
Egy termék részletes bemutatására készülnek és ehhez egyaránt fontos a webdesign és a tartalom is.
Érdemes néhány olyan problámára is felhívni a figyelmet, amire megoldást kínálsz.
Minél hosszabb és több rajta a tartalom annál jobb, de egyes blokkok után érdemes CTA azaz (Call To Action) gombokat elhelyezni. Vannak olyanok akiknek meggyőzésre, több indokra van szüksége, hogy vásárolni akarjanak, de a CTA gombok segítségével, akik eldöntötték, hogy meg akarják venni a terméked, nem kell végigmenniük a teljes honlapon.
Bemutatkozó weboldal
A mai világban már egy jó vállalkozásnak van saját honlapja, mert megbízhatóságot kölcsönöz.
Gondolj csak bele, hogy te is ha érdekel egy termék vagy szolgáltatás a weboldalukat keresed fel először, hogy tájékozódj róla.
Egy bemutatkozó weboldal rendelkezik aloldalakkal is (átlagosan 6-7).
Mit érdemes tartalmaznia?
- a vállalkozásunk rövid bemutatását
- termékeinket, vagy szolgáltatásainkat
- referenciáinkat és az ügyfélvéleményeket
- elérhetőségeinket / kapcsolati űrlapot / listaépítés céljából hírlevél feliratkozást
Minél több tartalomra van szükség ezeken az oldalakon, nem csak a keresőoptimalizálás miatt, hanem ezért is, hogy bizalmat ébresszünk a vásárlóinkban és megmutassuk, hogy egy valódi oldalról/cégről van szó és nem átverés.
Blog
Manapság nagyon elterjedté vált a blogolás. Rengeteg féle témájú blog létezik, készíthetünk személyes blogokat, utazós témával kapcsolatosat, amiben különböző helyeket mutatunk be, de akár fitness vagy autós blogot is szerkeszthetünk. Nincs szükségünk hozzá semmi másra, csak egy témára amiről írni szeretnénk és egy blog oldalra.
Céges blogot is írhatunk a vállalkozásunk weboldalán, amivel hasznos információkat közölhetünk és kapcsolatot tudunk kialakítani a célközönségünkkel.
A céges blog egyik előnye, hogy a folyamatosan frissülő tartalom miatt látják a weboldaladara látogatók, hogy mennyire vagy aktív.
Pl. Szívesebben fognak téged megkeresni, ha látják, hogy pár hete írtál egy számukra hasznos blogbejegyzést.
Üzleti weboldal
Az üzleti weboldalakon megtalálható minden, ami egy bemutatkozó oldalon, csak minden sokkal részletesebben. Több aloldallal rendelkezik, akár több 10 aloldallal is.
Milyen plusz tartalmak lehetnek egy üzleti weboldalon?
- hosszabb cégleírás, leírhatjuk a vállalkozás történetét, a célját és esetleg a dolgozókat is röviden bemutathatjuk.
- termékeinket/szolgáltatásainkat még részletesebben és hosszabban bemutathatjuk rajta
- a vállalkozásunkkal kapcsolatos híreket, újdonságokat és ajánlakat is megoszthatjuk
- egy jó üzleti weboldal tartalmaz blogot, amivel könnyebben bekerülhetünk a google keresőlista elejére.
- ajánlatkérés / kapcsolati űrlapot / időpontfoglaló rendszert, hogy egyszerűen fel tudják venni a velünk a kapcsolatot
Webshop
Nem meglepő, ha azt mondom, hogy egy webáruház célja, hogy termékeket online tudjunk eladni esetleg fizikai érintkezés nélkül akár bankkártyás, átutalásos vagy utánvételes fizetési lehetőséggel.
Van olyan áruház is, amik csak néhány termék, szolgáltatás vagy akár tanfolyam eladására szolgál, de nagyobb cégeknél lehet akár több 100 vagy több 1000 termék is egy webshopban.
Minden terméknek részletes termékleírást kell tartalmaznia és tájékoztatnunk kell a vásárlót a szállítási díjszabásokról is.
Kovács Klaudia
webdesigner és grafikus
A logó és weboldalkészítés számomra nem csak munka, hanem ez a hobbim is. Nincs annál jobb érzés, amikor átadásra kerül egy projekt és látom, hogy mennyiben segít ez azoknak akik engem választottak.
Tudj meg többet →Készen állsz, hogy magasabb szintre emeld a vállalkozásod?
Ha felkeltettem az érdeklődésed, honlapkészítéssel kapcsolatban töltsd ki az árajánlat menüpont alatt található kérdőívet, vagy másféle megkeresés, vagy csak érdeklődés esetén pedig a kapcsolat menüpont alatt tudsz nekem írni!