fbpx

Hogyan készíts időtálló brandet

2023.08.28.

Sokan fordulnak azért hozzám, mert úgy érzik, hogy a vállalkozásuk kinézete elavult. Ezért, ha már időt és pénzt fektetnek a vállalkozásuk felfrissítésébe, természetes, hogy valami időtállót akarnak alkotni, amit nem kell folyton újratervezniük.
Ez nagy nyomást gyakorolhat az arculatépítési folyamatra, de szerencsére néhány kulcsfontosságú alapelv segítségével egy időtlen márka létrehozása minden vállalkozás számára megvalósítható.

5 lépés az időtálló arculatépítéshez

1. Kezd a „MIÉRT”-el

A márkaépítés első lépéseként tisztáznod kell magadban, hogy miért hoztad létre a vállalkozásod. Egyes vállalkozók számára a válasz egyértelmű, míg mások számára lehet, hogy kicsit mélyebbre kell ásni magukban.

A vállalkozásod mögött meghúzódó „miért”-nek mélyebbnek kell lennie a saját személyes céljaidnál és vágyaidnál. Például előfordulhat, hogy azért indítottad el tanácsadói vállalkozásodat, mert vágytál a szabad munkavégzésre. Ez gyakori a vállalkozóknál, és arra nem rossz ok, hogy vállalkozást indíts, azonban ezzel a „miért”-el nem fognak megtalálni az ideális ügyfeleid, mert rólad szól és nem róluk.

Egy időtálló márka létrehozásához szükség van egy erős célra, hogy megalapozd a vállalkozásod megjelenését és működését. Ennek nem kell mindenképpen úttörőnek lennie, mint például a világéhség megoldása. Valójában egy vállalkozó leglenyűgözőbb küldetése gyakran nagyon egyszerű és érthető.

Ha szükséged van segítségre a vállalkozásod küldetésének és céljának megtalálásához, akkor kattints ide, és szerezd be a legnépszerűbb ingyenes termékemet, a „Márkád pozicionálása” című munkafüzetemet!

2. Határozd meg a problémákat

Minden potenciális vásárlónak, aki kapcsolatba kerül a vállalkozásoddal van egy problémája. Ezeknek a problémáknak a megoldásában segíthetsz TE nekik. Az egyik legjobb dolog, amit a vállalkozásod érdekében tehetsz, hogy kristálytisztán meghatározod azokat a problémákat, amelyekkel az ügyfeleid szembesülnek. Ennek a tudásnak a birtokában az ajánlataidat és csomagokat optimálisan meghatározhatod a számukra.

Ennek illusztrálására nézzünk néhány példát:

  • Esküvőszervező vagy.
    A történeted szereplője egy menyasszony. A probléma, amellyel a menyasszony szembesül, az, hogy egy gyönyörű esküvőt kell megterveznie minden egyéb kötelezettsége mellett. Azáltal az, hogy leveszed a válláról az esküvőtervezés óriási feladatát, segítesz a menyasszonynak abban, hogy sikerrel élje át álmai esküvőjét anélkül, hogy saját maga koordinálja az egészet.
  • Egy kávézó tulajdonos vagy.
    A történet szereplője egy digitális vállalkozó. A probléma, amellyel a vállalkozó szembesül, az, hogy elszigeteltnek és ihletetlennek érzi magát, amikor minden nap otthon dolgozik. A kiváló minőségű koffeintartalmú italaid és a megnyugtató, menő légkör számos asztallal ideális környezetet kínál a vállalkozónak a másokkal való kommunikációhoz és a kreatív munkájához is egyaránt.

3. Maradj egyszerű

Ha elképzeled a legidőtállóbb márkákat, mi a közös bennük? Az iparágtól, a helytől és az árképzéstől függetlenül a legidőtállóbb márkaidentitás viszonylag egyszerű. Néhány példa, ami eszembe jut, a Nike, a Chanel, az Apple, a McDonald’s és a Disney. Ezek a márkák mindegyike releváns marad a változó időkben.

Ne téveszd össze az egyszerűt az unalmassal! Az Apple logó önmagában például rendkívül minimalista, és semmi különös nincs benne, de a márka sokkal több, mint egy logó. Egy logónak mindenképpen egyedinek és felismerhetőnek kell lennie, de ahhoz, hogy időtlen maradjon, bizonyos fokú egyszerűségre van szükség, hogy egy-két éven belül ne menjen ki a divatból. Ugyanez vonatkozik a vállalkozás egyéb vonatkozásaira is, például a küldetésére.

Bár az imént írtam az egyszerűség fontosságáról, ez nem jelenti azt, hogy teljesen figyelmen kívül kell hagynunk a trendeket. Értelemszerűen a trendek múlékonyak, és ezért látszólag az időtlenség ellentéte.  Gondolj a legidőtállóbb márkákra, mint például a Nike, az Apple és a McDonald’s. Ha rákeresel a logóik történetére, láthatod, hogy az évek során némileg fejlődtek az akkori trendeknek megfelelően.

Az Apple logója az egyik legjobb példa arra, hogyan lehet helyesen beépíteni a trendeket az időtlen márkaépítésbe. Az Apple-t 1976-ban alapították egy meglepően bonyolult logóval. A következő évben elfogadták az egyszerű, minimalista alma alakzatot, amelyet ma mindannyian ismerünk. A következő 40 év alatt megőrizték ugyanazt a formát, de megváltoztatták a színüket. Emlékszel, amikor a színátmenetek divatosak voltak a 2000-es évek elején? Az Apple jól kihasználta ezt a trendet, most pedig az Apple visszatért a lapos, egyszínű logóhoz, a mai minimalista esztétikának megfelelően.

A vállalkozásod kinézete soha nem lesz teljesen készen, mert ha tartós és időtálló márkát szeretnél létrehozni, akkor fel kell készülnöd arra, hogy idővel fejlődni is fog. Ez azt jelenti, hogy játssz a trendekkel és néhány évente frissítsd a vizuális megjelenésed. Ahogy az Apple példáján is látszik, ehhez nem kell teljes márkaváltáson átesni, és a nulláról kezdeni.

5. Építsd ki a bizalmat és a hűséget

Végül, de nem utolsósorban az időtálló márkaépítéshez elengedhetetlen egy olyan vállalkozás létrehozása, amely bizalmat és hűséget épít az ügyfelei körében. Ezek nélkül olyan lesz a vállalkozói utad, mint egy küzdelem. A bizalom az egyik legfontosabb tényező, ami meghatározza, hogy valaki vásárol-e tőled, vagy nem. A hűség pedig kiemelkedő fontosságú ahhoz, hogy ügyfeleid később is téged keressenek meg.
Tudtad, hogy sokkal drágább új ügyfeleket szerezni, mint a jelenlegi ügyfeleket megtartani?

Íme néhány módszer a vállalkozásod iránti bizalom kialakítására:

  • Vélemények : Oszd meg korábbi ügyfeleid véleményét és ajánlásait.
  • Hitelesség : Vállalkozásodtól függően szerepelj olyan más vállalkozók oldalán, vagy magazinokban, amelyekben a célközönséged már megbízik.
  • Átláthatóság és hitelesség : Manapság az emberek könnyen megérzik a hazugság és csalás szagát. Csak légy mindig önmagad.

A következőket teheted annak érdekében, hogy az ügyfeleid visszatérjenek:

  • Ügyféltapasztalat : Olyan rendszereket és folyamatokat alkalmazz, amelyek zökkenőmentes élményt nyújtanak ügyfeleid számára.
  • Személyes üzenetek: Vállalkozásodtól és lehetőségeidtől függően akár kis ajándékok vagy kézzel írt köszönőlapok, vásárlás után járó kuponok küldésével mutasd meg az ügyfeleidnek, hogy neked számítanak. Hidd el, hogy nagyon fontosak az apró dolgok.

Következő lépések: időtálló márkaépítés

Ebben a blogbejegyzésben 5 olyan lépést osztottam meg, ami egy időtálló márka létrehozásához szükségesek. Ezek az lépések segítenek olyan brandet kialakítani a számodra, amely évek múlva is releváns maradhat, soha nem megy ki a divatból, és fenntarthatóan növekszik.
További támogatásért íme néhány javasolt lépés:

  • Töltsd le az ingyenesMárkád pozicionálásamunkafüzetemet, hogy pontosítsd a céljaidat, meghatározd a vállalkozásod hangját, az ideális közönségedet és a vizuális esztétikád is.
  • Lépj velem kapcsolatba, hogy beszélgessünk a céljaidról, márkáddal kapcsolatos elképzeléseidről és átbeszélhetjük azt is, hogy hogyan tudnálak a legjobban támogatni.

Kovács Klaudia

webdesigner és grafikus

A logó és weboldalkészítés számomra nem csak munka, hanem ez a hobbim is. Nincs annál jobb érzés, amikor átadásra kerül egy projekt és látom, hogy mennyiben segít ez azoknak akik engem választottak.

Tudj meg többet →

Készen állsz, hogy magasabb szintre emeld a vállalkozásod?

Ha felkeltettem az érdeklődésed, honlapkészítéssel kapcsolatban töltsd ki az árajánlat menüpont alatt található kérdőívet, vagy másféle megkeresés, vagy csak érdeklődés esetén pedig a kapcsolat menüpont alatt tudsz nekem írni!

Ajánlatkérés