Gondolj bele, hogy van egy zseniális vállalkozás ötleted, elkészítettél hozzá egy tervet, megvannak a termékek, vagy a szolgáltatások és mi a következő logikus lépés marketing szempontból? Egy weboldal elkészítése.
Egy honlap nagy befektetés mind időben, mind pénzben, ezért elengedhetetlen, hogy felkészülten kezd el a folyamatot. Webdesignerként olyan ügyfelekkel dolgoztam már együtt, akik különféle háttérrel és különböző területekről érkeznek hozzám. Ezen kívül pedig a felkészültségüket tekintve is mindig változatosak.
Ha most, vagy a közeljövőben szeretnél együtt dolgozni egy webdesignerrel, akkor feltétlenül olvasd el ezt a bejegyzést, hogy megtudd, mi az az 5 lépés, amelyet a közös munka előtt ajánlok.
1. lépés – A vállalkozásod arculatának a kialakítása
Az arculat- és a weboldaltervezés sokszor, különösen az új vállalkozások esetében „kéz a kézben” jár. A vállalkozásoknak az arculatépítése elengedhetetlen és sokkal többet jelent, mint egy szép logó. Mielőtt honlapot szeretnél, gondold át, hogy először az arculatodon dolgozz, ami a logót, a logóváltozatokat, a színpalettát és a tipográfiát is jelenti. Ha pedig az elkészült anyagokat megosztod a webdesignereddel, akkor az útmutatótóként szolgálhat neki és ez óriási segítséget jelent az elképzelésed kommunikálásában.
Ennek ellenére a márkaépítés túlmutat az esztétikumon. Az arculattervezésen kívül olyan fontos tényezőket is ki kell dolgoznod, mint a vállalkozásod célja, a célközönsége és az ideális ügyfeleid, mielőtt webdesignert alkalmaznál.
2. lépés – Legyél tisztában a céljaiddal
Valószínűleg az üzleti céljaidat, már úgy ismered, mint a tenyeredet, de ezenkívül egyértelmű célokat kell kitűznöd a weboldaladra is. Mi a célja? A profit növelése online értékesítésen keresztül? Közösséget építeni? Növeli az e-mail listádat? Minél pontosabban meghatározod a célodat, annál jobb. A felkért webdesignernek ismernie kell a honlap céljait kívülről és belülről is, és ezeket szem előtt kell tartania a tervezési folyamat során.
3. lépés – Gyűjts ihletet
Lehet, hogy már rendelkezel is egy elképzeléssel, hogy hogyan is nézzen ki a honlapod és a legjobb módja annak, hogy a webdesignereddel közöld az az, ha példákat osztasz meg vele. Azt javaslom, hogy legalább 3 weboldalmintát ossz meg vele, mielőtt elkezdenétek a közös munkát. Így ő is könnyen láthatja, hogy már a projekt megkezdése előtt biztos elképzelése lesz arról, hogy mit is szeretnél és a későbbiekben is tudni fogja, hogy a projekt megfelelő irányba halad-e vagy sem.
4. lépés – Hozz létre egy listát a kért funkciókról
Attól függően, hogy milyen vállalkozással rendelkezel, a weboldalad bizonyos funkciókat igényelhet. A legalapvetőbb példa egy webshop bevásárlókosara vagy akár a tagsági platform. Egyes funkciók nem szükségesek, de néha jó, ha rendelkezünk velük. Például egy Instagram blokk beszúrása, vagy facebook csevegődoboz…stb. Mielőtt webdesignerrel dolgoznál együtt, készíts egy listát az összes olyan funkcióról, amire szükséged van, vagy szeretnéd a honlapodra. Ügyelj arra, hogy olyan dolgokat írj össze, amelyek intuitívnak vagy egyszerűnek tűnhetnek, például egy blogra vagy hírlevélre való feliratkozás, hogy minden alapot lefedjen. Ne felejtsd el, hogy egy webdesigner valószínűleg magasabb árat ad meg a speciális funkciókért.
5. lépés – A tartalom előkészítése
Ez a lépés elengedhetetlen, hiszen a webhely tartalma alakítja a designt és nem fordítva. Ezért, mielőtt egy webdesignerrel dolgozol együtt, rendelkezned kell legalább a honlap szöveges vázlatával és néhány, a vállalkozásodhoz kapcsolódó képpel. Ideális esetben saját profi képeid lesznek a honlapodon, de ha nem rendelkezel ilyenekkel, akkor elegendőek a releváns stock képek is. A szöveggel kapcsolatban mindig azt javaslom, hogy érdemes együtt dolgozni szövegíróval, ha a költségvetésed megengedi. A szövegíró segíthet a vállalkozásod hangjának kialakításában, a kulcsszavak megkeresésében a SEO-hoz (keresőoptimalizálás), és ami a legfontosabb, az értékesítésben.
Kovács Klaudia
webdesigner és grafikus
A logó és weboldalkészítés számomra nem csak munka, hanem ez a hobbim is. Nincs annál jobb érzés, amikor átadásra kerül egy projekt és látom, hogy mennyiben segít ez azoknak akik engem választottak.
Tudj meg többet →Készen állsz, hogy magasabb szintre emeld a vállalkozásod?
Ha felkeltettem az érdeklődésed, honlapkészítéssel kapcsolatban töltsd ki az árajánlat menüpont alatt található kérdőívet, vagy másféle megkeresés, vagy csak érdeklődés esetén pedig a kapcsolat menüpont alatt tudsz nekem írni!